Шотова Наталя. Досвід вчителя

Блог вчителя зарубіжної літератури Валер'янівської ЗОШ I-III ст.

Творчі завдання з новітньої історії України (11клас)

Комментировать

Тема №1. Україна  під Другої світової війни (1939 – 1945 )

1. На уроці історії вам доручили організувати дискусію „ Чи була для українців війна 1941 – 1945 років Великою Вітчизняною?”
2. Складіть політичний портрет Й. Сталіна. Дайте оцінку його діяльності під час Другої світової війни.
3. Дайте розгорнуту відповідь на питання „ Чи можна бійців дивізії „Галичина” називати зрадниками7
4. Напишіть твір-роздум „ Чи можна боротьбу УПА проти сталінського режиму вважати громадянською війною?”
5. Напишіть есе „ Герої земляки на фронтах Великої Вітчизняної війни”.

Тема №2. Повоєнна відбудова і розвиток України (1945 –  початок 1953 року)

1. Проведіть віртуальну екскурсію у східних районах України – на  Донбасі, Подніпров’ї, у деяких великих містах півдня, де ще з довоєнних часів існували великі індустріальні комплекси. Розкажіть про відновлення народного господарства у повоєнні часи.
2. Складіть політичний портрет Р. Шухевича.
3. Складіть політичний портрет Й. Сліпого.
4. Уявіть себе в образі селянина, котрий пережив голод 1946 – 1947 років. Від його імені розкажіть про життя селян у цей час.
5. Напишіть есе „ Особливості „ждановщини” в Україні”.
Напишіть листа поету В. Сосюрі. Висловіть своє ставлення до його вірша „ Любіть Україну”.

Тема №3. Україна в період десталінізації ( 1953 – 1964 рр.)

1. Складіть політичний портрет М Хрущова. Дайте власну оцінку його діяльності.
2. Уявіть себе кореспондентом газети „Правда”. Візьміть інтерв’ю у М. Хрущова  після його виступу з доповіддю „Про культ особи та його подолання” на XX з’їзді КПРС.
3. Дайте розгорнуту відповідь на запитання „ Що зумовило появу дисидентського руху?”
4. Уявіть себе представником дисидентського руху. Напишіть листівку-звернення до народу, в якій висловіть своє ставлення до існуючого ладу. Листівку закінчіть словами „Прочитай і непомітно підкинь іншому”.
5. М. Хрущову належить вислів: „ У питаннях культури я – сталініст”. Напишіть практичні підтвердження позиції М. Хрущова.
6. Напишіть рецензію до праці І. Дзюби „ Інтернаціоналізм чи русифікація?”
7. Складіть план доповіді „ Стратегічні прорахунки радянського керівництва в економіці”.

Тема №4. Україна у період загострення кризи радянської системи ( середина 60  -  початок 80 років).

1. Складіть політичний портрет  П. Шелеста.
2. Складіть політичний портрет В. Щербицького.
3. Напишіть твір-роздум „ Хто переміг к боротьбі: влада чи дисиденти?”
4. Уявіть, що вам треба написати реферат „ Видатні діячі дисидентського руху в Україні”. Про кого б ви  написали і чому? Свою відповідь аргументуйте.
5. Напишіть есе „ Наш край у 1970 – 1980 роки”.
6. Напишіть твір-роздум ” Чи існував культ особи Л. І. Брежнєва?”

Тема № 5. Розпад Радянського Союзу і відродження незалежної України

1. Складіть тези за темою „Виникнення нових політичних партій”.
2. Дайте власну експертну оцінку закону „Про мови”.
3. Зробіть репортаж з місця події „ Вибух на Чорнобильській АЕС”.
4. Напишіть есе „Перебудова в Україні”.
5. Напишіть фрагмент документального фільму „Антиалкогольна кампанія та її вплив на економіку УРСР”.
6. Уявіть себе кореспондентом обласної газети „Донбас”. Візьміть інтерв’ю у шахтаря  з шахти  „ Ясинуватська – Глибока” , де 15 липня 1989 року розпочався страйк.

Тема №6. Україна в умовах незалежності

1. Уявіть себе кореспондентом газети „ Українське слово”. Візьміть інтерв’ю у першого Президента України Л.М. Кравчука.
2. Назвіть п’ятірку політичних діячів незалежної України, котрі, на ваш погляд, зробили найбільший внесок у досягнення  в 1991 році самостійності України. Як би ви могли їх охарактеризувати?
3. Напишіть есе „ Україна – поступ у XXI століття”.
4. Напишіть твір- роздум „ Що я думаю про тіньову економіку?
5. Складіть тези докладу за темою „ Демографічні та етнічні процеси в незалежній Україні”.
6. Схарактеризуйте перспективи російсько – українських відносин. Відповідь надайте у вигляді тез.
7. Складіть політичний портрет О. Мороза. У толерантній формі  сформулюйте власне ставлення до цього політичного діяча.
8. Складіть план роботи учнівської конференції „ Проблема повернення кримських татар”.

Зразки відповідей

Есе „ Як я оцінюю діяльність Нестора Махна”

Я ще не доросла людина, а молодий хлопець. Та вже добре зрозумів, що людину цінують не за словами, які вона промовляє, а за ділами, які залишає після себе.
У Нестора Махна діло було одне: захищати інтереси селян. За часів громадянської війни кожен режим розпочинав свою діяльність з того, що забирав у них харчі, коней, сіно. Тому сільські жителі ненавиділи будь-яку владу. І тільки Махно вперто відстоював їхні інтереси: віддавав їм землю, намагався побудувати їхнє життя на принципах самореалізації. Через це його називали „захисник народу”, „наш батько”, „розумний і кмітливий”, „справедливий”. Такі епітети для Махна – то найвища оцінка його діяльності.
… Я ще не доросла людина, а молодий хлопець. До цього додам – сільський хлопець. Мабуть через це мені здається зрозумілою така неординарна постать як Нестор Махно, якого за радянських часів називали „бандюга-неврастеник”, „страшний монстр”, „прибічник контрреволюції та білого руху”. У мене ж він викликає інші асоціації, асоціації захисника селянських мас.
Якби мені доручили провести урок з історії у краєзнавчому музеї за темою „Наш край у 1917-1920 рр.”, я б розглянула на ньому такі питання.
I. Наш край в історії України 20-х рр. XX століття.
II. Соціально-економічні обриси краю.
III. Політична панорама.
IV. Культурне і духовне життя.
V. Життя і діяльність видатних представників нашого краю в 20-ті рр. XX ст.
VI. Українізація в нашому краї у 20-ті роки.

Опубликовал admin

Ноябрь 17th, 2011 at 3:52 пп

Опубликовано в рубрике Курсовая переподготовка

Оставить комментарий

You must be logged in to post a comment.