Шотова Наталя. Досвід вчителя

Блог вчителя зарубіжної літератури Валер'янівської ЗОШ I-III ст.

Паспорт методичного проекту

Комментировать

Автор методичного проекту:
Прізвище, ім’я та по-батькові       Шотова Наталя Павлівна
Назва навчального закладу       Валер’янівська ЗОШ I-IIIст.
Місто, село  с. Валер’янівка Волноваський район   Донецької області

Опис проекту

Назва проекту: Розвиток творчих здібностей учнів 10-11кл. в процесі      вивчення  суспільних дисциплін
Основні питання : Яким є потенціал суспільних дисциплін щодо розвитку творчих здібностей учнів?
Ключове питання: Яке значення має система урочної та самоосвітньої діяльності під керівництвом вчителя задля розкриття творчого потенціалу учня?
Тематичні питання: Яким є значення діагностики та корекції рівня  навчальних досягнень для розвитку творчої особистості?
За якими критеріями має розроблятися індивідуальний освітній маршрут?
Яким є значення творчих конкурсів та олімпіад задля самореалізації особистості?

Актуальність теми

Сучасний оновлений зміст історичної  освіти характеризується включенням нових фактів, вивченням різних версій інтерпретацій подій і явищ, що потребує від учнів уміння аналізувати інформацію, критично мислити, вибирати поміж різними тлумаченнями минулого кілька точок зору і давати їм оцінку, бачити та формулювати проблему, знаходити шляхи її раціонального вирішення, генерувати ідеї, робити аргументовані  висновки. А для цього потрібен певний рівень творчого мислення.
Оскільки шкільні роки – це роки становлення особистості, то одне із основних завдань вчителя суспільних дисциплін і полягає в тому, щоб виявити стрижневі якості учня і, враховуючи вікові особливості, створити умови для максимальної реалізації його творчих здібностей.
Тип проекту: педагогічний
Стислий опис:
Проект розрахований на вдосконалення  системи роботи з учнями щодо формування їх творчих здібностей та сприяння вивищенню результативності історичної та правової освіти та участі у творчих конкурсах.
Нормативна база проекту
*Державний стандарт базової і повної середньої освіти
*Наказ МОНУ № 371 „Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти”
*Програма курсу «Історія України. 10-11 класи» (авт. Пометун О.І., Гупана Н.М., Фреймана Г.О. )
*Програма курсу «Всесвітня історія. 10-11 класи (авт. кол. під керівництвом Ладиченко Т.В.)
Мета проекту:
Вдосконалити систему роботи з розвитку творчих здібностей учнів в процесі вивчення історії, яка сприятиме вихованню громадянських якостей, формуванню життєвих компетентностей учнів та становленню особистості.
Завдання
*1. Проаналізувати  загальні теоретико-методичні підходи до розвитку творчих здібностей учнів у навчанні історії;
*2. вивчити стан проблеми у шкільній практиці та визначити критерії і рівні розвитку творчих здібностей учнів 10-11 класів у вивченні курсу історії;
*3. розробити власні методичні рекомендації та інструментарій щодо розвитку творчих здібностей учнів у процесі навчання історії;
*4. Відслідкувати результативність розробленої системи.
Учасники проекту:
Учитель історії Шотова Н.П.
Учні 10-11 класів.
Приблизний час, необхідний для реалізації навчального Проекту:
Вересень 2010 р.- травень 2012 р.
Базовий матеріал:
Індивідуальні програми самоосвіти школярів, система творчих завдань та відповіді на них.
Обладнання:
Література з проблеми, комп’ютер, індивідуальний кейс, індивідуальний освітній маршрут.
Друковані матеріали:
// Обдарована дитина. – 2008. – № 9. – С. 19 – 21.
1. Бабенко В.Л. Розвиток творчого потенціалу школярів / Бабенко В.Л. // Обдарована дитина. – 2008. – № 9. с.19-21.
2. Бабенко Л.В. Розвиток творчого потенціалу школярів! / Бабенко Л.В.
3. Ваганова Н.А. Гуманістичні принципи розвитку творчої особистості дитини / Ваганова Н.А. // Обдарована дитина. – 2008 .   – № 6. С. 7- 8.
4. Доротюк Б. Індивідуальна своєрідність творчо обдарованої дитини  // Обдарована  дитина. – 2000. – № 1.
5. Загребельна О.О. Дослідження проявів інтелектуальної та творчої обдарованості: теоретичний аналіз / Загребельна О.О. // Обдарована дитина. – 2008. – № 8. – С. 63 – 67.
6. Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання, 2011, № 1-7.
7. Матюшкин А.М. Концепция творческой одаренности. // Вопросы психологии. – 1989. – № 9.
8. Мізерна О.О.  Психолого-педагогічні умови розвитку творчого потенціалу учнів / Зубик С.П. // Обдарована дитина. – 2009. – № 4. С. – 50 – 58.
9. Непран Л.М., Ольхіна Н.І., Ольхін А.Б. Історичні олімпіади: від шкільної до Всеукраїнської. 8-9 класи — Донецьк: Каштан, 2010. — 328 с.
10. Пометун О. Фрейман Г. Методика навчання історії в школі. – К.: Ґенеза, 2005. – 318с.
11. Пшеничка П. Розвиток творчих здібностей учнів // Шлях освіти. – 1999. – № 1.
12. Філіпенко Т. Правознавство : 10 клас: плани-конспекти уроків (в двох книгах: І семестр, ІІ семестр  / Тетяна Філіпенко. – К: Шкільний світ, 2010 (Бібліотека «Шкільного світу»).
13. Харцій О.М. Формування творчого компоненту особистості у школярів / Харцій О.М. // Обдарована дитина. – 2008. – № 8. С. 41 – 44.
Ресурси Інтернету:
www. мon. gov. ua.
www. оsvita. оrg. ru.
www. uk. wikipedia. org.
Ключові слова:
Творчість, здібності,  самоосвітній маршрут , творчі конкурси, олімпіади.

Опубликовал admin

Ноябрь 17th, 2011 at 3:56 пп

Опубликовано в рубрике Курсовая переподготовка

Оставить комментарий

You must be logged in to post a comment.