Шотова Наталя. Досвід вчителя

Блог вчителя зарубіжної літератури Валер'янівської ЗОШ I-III ст.

Корекція знань, умінь та навичок учнів

Комментировать

Фрагмент  уроку з історії України (10кл.)

Тема. Гетьманат Павла Скоропадського.

Мета: визначити причини гетьманського перевороту; охарактеризувати політичні погляди та діяльність гетьмана П. Скоропадського; розкрити особливості внутрішньої та зовнішньої політики Української держави та ставлення до неї у суспільстві; визначити причини анулювання Брестського миру та наслідки цієї події; виховувати повагу до історичного минулого своєї Батьківщини.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I.Організаційна частина

II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання.

III. Вивчення нового матеріалу

Гетьманський переворот. П. Скоропадський.

*Завдання

27 квітня 1918 року на переговорах між головою уряду УНР із німецьким послом в Україні бароном Муммом останній заявив: ” Берлін не має намірів співпрацювати з урядом, який віддав землю селянам, та внаслідок цього Україна не може виконати своїх економічних зобов’язань”.

За наведеним фактом визначте причину підтримки урядом Німеччини гетьманського перевороту.

*Аналізуємо інформацію

У виступі 29 квітня 1918 року ( день здійснення перевороту) на з’їзді хліборобів-землевласників П. Скоропадський заявив: ” Панове! Я дякую вам за те, що ви довірили мені власть… На вас, хлібороби, і на статечних кругах населення  буду спиратися…”

На підтримку яких верств населення розраховував гетьман? Чому? Спрогнозуйте основні заходи його політики.

* Робота з джерелами

Картка 1.  (стор. 74).

  • Творче завдання

Поміркуйте, чи існував на той час інший шлях розв’язання ситуації в Україні. Спрогнозуйте розвиток подій за умов, коли гетьманський переворот не був би здійсненний.

1 учень. В останні два місяці свого існування ГР приймала рішення, які не відповідали нагальним потребам суспільства. Наприклад, вийшли постанови про адміністративний поділ УНР на 32 землі та про необхідність мати на всіх товарах етикетки лише українською мовою. А соціально-економічні проблеми не розв’язувались, тому все менше населення підтримувало ЦР. Незадоволеним було і окупаційне командування, бо до Німеччини не вивозилось продовольство. Отже, інтереси української політичної групи консервативного спрямування і німецького командування  співпали. Тому 29 квітня 1918 року було ліквідовано республіканський режим в Україні та оголошено монархічну форму правління. Гетьманом обрали Павла Скоропадського.

Якби цього не сталося, німці  б встановили свою владу на окупованій Україні.

2 учень. Я погоджуюсь із цією думкою. Дійсно, проголошення гетьманату та обрання гетьманом П. Скоропадського зберегло державу, правда, на певний проміжок часу. В Україні  був наведений елементарний порядок, скасовано безвладдя.

А наміри у Павла Петровича були серйозними: перетворити Україну  на країну з  розвиненим економічним потенціалом, освітою, культурою, армією, стійкими міжнародними зв’язками.

Він вніс вагомий внесок в розбудову української державності.

3 учень. На мою думку, головною метою Австро-Угорщини та Німеччини було вивезення з України продовольства і сировини, а в перспективі – встановлення повного контролю над ринком, торгівлею та промисловим потенціалом нашої держави.

Якби не революція в Німеччині, поразка Австро-Угорщини та Німеччини у Першій світовій війні, ця мрія перетворилась би у дійсність. Незалежно  від того, відбувся б гетьманський переворот чи ні.

4 учень. А мені здається, Росія не змогла б змиритись з тим, що втратила українські землі. І рано чи пізно вона, оговтавшись після розрухи, спробувала б повернути собі втрачені землі. Навіть  якщо б і довелось воювати з Німеччиною та Австро-Угорщиною.

Матеріали для підготовки та проведення позакласного заходу з основ правознавства (10 кл.)

Диспут „Навчання – твоя головна праця”

„ Учися так, ніби тобі випадає жити вічно; живи так, ніби тобі випадає вмерти завтра”

С.. Смайлс

Запитання для обговорення

  1. Як Ви використовуєте своє право на освіту?
  2. Як Ви розглядаєте знання: як мету чи засіб у реалізації своїх  життєвих планів?
  3. Знання на „5 балів”, чи достатні вони?
  4. Чи в повну міру своїх можливостей Ви вчитеся? Які резерви підвищення якості знань у Вас не використані?
  5. З чого, на Вашу думку, складається продуктивність Вашої головної праці – навчання?
  6. Як ви ставитесь до роботи органів шкільного самоврядування? Чи є у Вас до них претензії або пропозиції?
  7. Як Ви ставитесь до виконання своїх обов’язків у школі? Чи сумлінно їх виконуєте?
  8. Як Ви ставитесь до платного навчання у вищих навчальних закладах? На вашу думку, чи не є це порушенням Конституції України?
  9. Якби Ви були міністром освіти України, що б Ви зробили аби поліпшити стан справ в освітянській сфері?

План проведення індивідуальних бесід з учнями 10 кл. (2011-2012 рр.)

№ п/п Тема бесіди Прізвище та ім’я учня Дата проведення
1. Як працювати з книгою. Бєлік Артем 16 09 2010 р.
2. Вчись читати. Грибінюк Наталя 06 10 2010 р.
3. Як навчитися писати твори на історичну тематику. Душа Вікторія 20 10 2910 р.
4. Як розвивати логічне мислення Ковтиха Тетяна 18 11 2010 р.
5. Про правила ведення дискусії. Ковтиха Катерина 10 12 20 10 р.
6. Пошук інформації в Інтернеті. Корнієнко Альона 20 01 2011 р.
7. Як треба розвивати свою пам’ять. Мастепанов Сергій 18 02 2011 р.
8. Використання додаткових джерел. Хаджинова Настя 11 03 2012 р.
9. Здатність доказувати та аргументувати свої думки. Помєтова Дар’я 06 04 2012 р.

Опубликовал admin

Ноябрь 17th, 2011 at 3:59 пп

Опубликовано в рубрике Курсовая переподготовка

Оставить комментарий

You must be logged in to post a comment.