Шотова Наталя. Досвід вчителя

Блог вчителя зарубіжної літератури Валер'янівської ЗОШ I-III ст.

Права неповнолітніх у трудових відносинах

Комментировать

Волноваська райдержадміністрація
Районний відділ освіти
Валер’янівська загальноосвітня школа І-ІІІступенів

Конспект уроку

«Права неповнолітніх у трудових відносинах» (9кл.)

Робота
вчителя правознавства
Шотової Наталі Павлівни

Валер’янівка – 2013

Тема. Права неповнолітніх у трудових відносинах

Мета: закріпити й поглибити знання учнів з теми; навчити аналізувати та застосовувати на практиці закони про права неповнолітніх у трудових відносинах; виховувати повагу та шанобливе ставлення до суспільно-корисної праці; формувати активну громадянську позицію.

Обладнання: Конституція України, Кодекс законів про працю України, закони України «Про охорону праці», «Про оплату праці», «Про відпустки», «Про зайнятість населення», роздатковий  матеріал, фішки.

Хід уроку

І. Оголошення теми та мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Правова розминка

* З якого віку можна звертатись до суду для захисту своїх прав згідно із Сімейним кодексом України? (З 14 років)

* До якого віку дитині, позбавленій батьківської опіки, призначається опікун? ( До 14 років)

* З якого віку особа може ставати до роботи без згоди батьків? (З 16 років)

*Нижче якого віку на Україні заборонено укладати шлюб? ( З 14 років)

* Яким є шлюбний вік для чоловіків на Україні? (18 років)

* Яким є шлюбний вік для жінок на Україні? (17років)

* У якому віці дитина стає дорослою, досягає зрілості? (18 років)

*Коли було прийнято  Конституцію незалежної України? (28.06.1996 року)

2. Бесіда

* Для чого люди працюють?

* Де і як ви заробили свої перші гроші?

* Скільки?

* Як ви їх витратили?

ІІІ, Формування практичних вмінь і навичок учнів

  1. 1. Слово вчителя
  2. 2. Перегляд презентації з теми

3. Поділ класу на 2 групи, вибори лідера, робота в групах

«Цікавий конверт»

У цих конвертах знаходяться визначення двох правових понять. Але вони розрізані на окремі слова та словосполучення. Вам треба зібрати їх до купи так, щоб вийшло повне визначення понять.

Трудова книжка – документ про трудову діяльність працівника, в якому записують дату початку роботи, посаду, підставу і дату звільнення, дані про нагороди і заохочення працівника.

Заробітна плата – винагорода, розмір якої залежить від складності та умов роботи, посади, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства.

Резюме

Складіть резюме одному із своїх  товаришів, який збирається влаштуватись на роботу.

Імітаційна ситуація

Визначте перелік документів, необхідних для працевлаштування в наступних ситуаціях:

1)    Юнак влаштовується водієм в СООО «Валер’янівське» після строкової служби  в лавах Збройних сил України, який до призова в армію працював слюсарем у Волноваському депо. (Паспорт, атестат, медична довідка, трудова книжка, посвідчення водія, військовий білет, код).

2) Випускниця Донецького державного університету працевлаштовується  вчителем історії та правознавства в Валер’янівську ЗОШ. (Паспорт, диплом, код, медична довідка)

Розвязування комунікативно-ситуативної вправи

Уявіть, що ви вирішили відкрити власний бізнес. Чим саме ви б зайнялись? Придумайте назву своєї фірми. До якого органу треба звернутися, щоб зареєструвати власний бізнес? ( До місцевої державної адміністрації).

Розвяжемо ситуацію

  1. 17-річна Ганна працює прибиральницею в магазині. Хазяїна магазина не влаштовує те, що дівчина може працювати тільки вдень. І він вирішив її звільнити.
  • Використовуючи  ст.198 КЗпП, поясніть,чи може він це зробити і за яких умов?
  1. Батьки 17-річного Валерія, який працює на АЗС, вимагають розірвання трудового договору на тій підставі, що робота погано впливає на здоров’я їхнього сина.
  • Використовуючи ст.199 КЗпП, поясніть, чи мають вони право на це.

(Фізкультхвилинка)

Сигнальний диктант (У разі відповіді «так» учні піднімають зелену картку, «ні» – червону).

  1. Організація має право встановлювати для неповнолітніх працівників  випробувальний термін роботи.

(Ні).

  1. Робітники молодше 18 років не можуть направлятися у службові відрядження.

(Так).

  1. Дозволено працювати неповнолітнім у шахті.

(Ні).

  1. Неповнолітні, які працевлаштовуються, мають пройти медичний огляд.

(Так).

  1. Дозволяється залучати неповнолітніх до роботи вночі, у святкові дні та до надурочних робіт.

(Ні).

  1. Для неповнолітніх установлено особливий порядок звільнення.

(Так).

  1. Заробітна плата працівникам молодше 18 років при скороченій тривалості щоденної роботи виплачується в меншому розмірі, ніж працівникам відповідних категорій при повній тривалості щоденної роботи.

(Ні).

  1. Дозволяється приймати на роботу неповнолітніх за сумісництвом.

(Ні).

IV. Узагальнення  й систематизація знань та вмінь учнів

«Обери позицію»

Чи є, на ваш погляд, справедливою думка: « Хоча дитина повинна вчитись, а не працювати, вона має бути обізнана з основними положеннями  трудового права».

Займіть позицію: «так» чи  «ні».

«Вільний мікрофон»

-         Чи була інформація, яку ви отримали на уроці, важливою  і корисною для вас? Чому?

Чи реально для неповнолітнього знайти роботу, яка б його влаштувала? Чому?

Читання фрагменту статті із Інтернет-газети « Дитяча праця »

-         Що законодавство розуміє під експлуатацією дітей?

-         Чому таке діяння є злочином?

Прослуховування пісні « Дитяча праця»

V. Підсумки уроку

Оцінювання роботи учнів.

VI. Домашнє завдання

Повторити « Тема 19», « Тема 20».

Додаток до уроку

Фізкультхвилинка

-         Мене звуть Наталя Павлівна. Я маю право на працю. Це – класно!

-         Мене звуть Ксюша. Я маю право на життя. Це – класно!

-         Мене звуть Кирило. Я маю право на освіту. Це – класно!

-         Мене звуть Сергій. Я маю право на вибір професії. Це – класно!

-         Мене звуть Карина. Я маю право на медичне обслуговування. Це – класно!

-         Мене звуть Ілля! Я маю право на свободу слова. Це – класно!

-         Мене звуть Рома. Я маю право на гідний рівень життя. Це – класно!

-         Мене звуть Юля. Я маю право на особисту недоторканість. Це – класно!

-         Мене звуть Кирило. Я маю право на користування культурними цінностями. Це – класно!

Опубликовал admin

Март 31st, 2013 at 3:47 пп

Опубликовано в рубрике Мои методические разработки

Тэги

Оставить комментарий

You must be logged in to post a comment.