І-рівень. Виконайте тестові завдання
1. Оберіть одну правильну відповідь
Найвідомішими давньогрецькими трагедіографами були:
а) Есхіл, Софокл, Еврипід;
б) Есхіл, Софокл, Менандр;
в) Есхіл, Софокл, Аристофан.
2. Винайдіть правильний вихід із запропонованої ситуації
Відповідаючи на питання « Чому майже через три тисячі років після свого створення поеми Гомера екранізуються, викликають захоплення і мають мільйони прихильників?», у класі було висловлено декілька думок. Ви вважаєте. що правильним твердженням є:
а) люди за три тисячі років майже не змінилися: вони все ще ведуть спустошливі війни; як і раніше, вони закохуються, гніваються, страждають та співчувають іншим;
б) в «Одіссеї» широко використовуються пригодницькі, казкові, фантастичні елементи;
в) поеми Гомера вважаються енциклопедією життя давніх греків.
ІІ-й рівень. Виконайте завдання
3. Дайте визначення літературним поняттям
антична література;
гекзаметр;
«гомерівське питання.
4. Зробіть ідейно-художній аналіз поезії
Люблю травневий світлий час
І ніжні квіти весняні;
Люблю, коли чарують нас
Пташині радісні пісні;
І тішусь я красою
Рясних наметів і шатрів,
Розкиданих серед лугів,
Де гасла ждуть до бою
Ряди уславлених полків,
І вершників, і скакунів.
Бертран де Борн
ІІІ-й рівень.
5. Порівняйте та проаналізуйте твори Гомера «Іліада» і «Одіссея». Результат запишіть у таблицю. Зробіть висновок про те, що в них є схожим , а що відмінним.
№ | Питання | «ІЛІАДА» | «ОДІССЕЯ» |
1 | Історична епоха | ||
2 | Тема, ідея твору | ||
3 | Жанр | ||
4 | Віршовий розмір (метр) | ||
5 | Конкретні факти, які указують на історичний час | ||
6 | Головні художні засоби у творі |
ІV-й рівень. Виконайте завдання.
6. Напишіть твір-роздум на одну з тем:
Навіщо людині даровано іскру Прометея? (за трагедією Есхіла «Прометей закутий»)
Мій улюблений герой античних міфів
Біблія в моєму житті
«Іліада» - енциклопедія життя стародавніх греків