Шотова Наталя. Досвід вчителя

Блог вчителя зарубіжної літератури Валер'янівської ЗОШ I-III ст.

Конспект уроку Е.А. Хемінгуей «Старий і море»

Комментировать

Валер’янівська загальноосвітня школа І-ІІІ ст.

Волноваська районна рада

Донецької області

Конспект уроку

Е.А. Хемінгуей «Старий і море» . Життєподібний сюжет  і філософсько-символічний зміст твору (11 клас)

Розробка вчителя

зарубіжної літератури

Шотової Наталі Павлівни

Валер’янівка – 2017

Тема. Е.А. Хемінгуей «Старий і море». Життєподібний сюжет і філософсько-символічний зміст твору.
Мета:
навчальна: ознайомити учнів з історією створення Е.М. Хемінгуеєм повісті «Старий і море», з’ясувати сучасне розуміння притчи, допомогти зрозуміти символічно-притчовий зміст образів повісті, розкрити особливості творчої манери письменника;
розвивальна:
розвивати навички аналізу тексту та творчі здібності учнів; вдосконалювати вміння висловлювати свою точку зору до проблем, що порушуються у творі;  сприяти розвитку акторських здібностей учнів;
виховна: виховувати прагнення протистояти несприятливим обставинам життя, чинити мужній опір недосконалості світу.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: портрет Е.А Хемінгуея, підручник, ілюстрації художників до твору, уривок з мультфільму «Старий і море», медіа засоби.

Дюйм не є мірою для людей                                                                     

Т. Фуллер

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ КЛАСУ

ІI. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Заповніть пропуски в таблиці

21.07.1899 Народився в передмісті Чикаго в родині лікаря. Навчався в школі. Був репортером та редактором шкільної газети
1917 Закінчив школу. Працював кореспондентом газети «Канзас стар»
? Добровольцем пішов на фронт Першої світової війни (був водієм). Був тяжко поранений. Демобілізувався
1919-1921 Співробітник канадської газети «Торонто дейлі стар»
З 1921 ?
1924 У Парижі з’явилась перша збірка оповідань «У наш час». У творчості з’явилась тема «втраченого покоління» в романах «Фієста» (1926), «Прощавай, зброє!» (1929)
1930 Оселився на півдні Флориди
1937 Прибув як кореспондент до Іспанії, охопленої війною. Про ці події написав роман «По кому подзвін» (1940)
Друга світова війна ?
1952 Написав повість «Старий і море», її відзначено Пульцерівською  премією.
? Нобелівська премія
1960 Глибока духовна криза. Лікувався в спецклініці.
02.07.1961 Хемінгуей помер (вчинив самогубство)

2. Інтерактивна вправа «Вислови свою думку»

Які грані особистості письменника висвітлюють його вислови?

*Ніколи не допускайте думки, що війна, хоч якою б необхідною та виправданою вона була, не є злочином.

*Не судіть про людину за її друзями. Пам’ятайте, що друзі в Іуди були бездоганні.

* Кожен народжується для якоїсь справи, кожен, хто ходить по землі, має свої обов’язки в житті.

3. Розгорнута відповідь на запитання

Як на художню творчість Е. Хемінгуея вплинула його журналістська діяльність?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Повість «Старий і море» Е. Хемінгуей написав майже наприкінці свого творчого шляху. Вона стала його ідейним і художнім підсумком життя,

духовним заповітом майстра. Ще за часів життя автора цей твір мав шалений успіх, критики давали йому найвищу оцінку. І сьогодні, через півстоліття після смерті автора, повість зберігає славу шедевра ХХ століття.  У чому ж таємниця цього твору?

ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Робота з літературознавчими поняттями

Повторення вже відомих понять повість, притча

Повість – епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом і оповіданням.

Притча – це повчальний алегоричний твір, орієнтований на доведення життєвих цінностей.

Повість-притча – це твір, який поєднує в собі ознаки обох жанрів: і повісті, і притчі.

2. Реалізація домашнього завдання

(робота в групах)

1. Повідомлення 1-ї групи «Історія створення та публікація повісті    Хемінгуея «Старий і море».

2. Повідомлення 2-ї групи « Проблематика повісті Е. Хемі