Шотова Наталья. Опыт учителя

Блог учителя зарубежной литературы Валерьяновской ОШ I-III ст.

Літературна гра «Щасливий випадок» за повістю-притчею Е. Хемінгуея «Старий і море» (11 клас)

Комментировать

Мета:

навчальна: з’ясувати рівень засвоєння учнями біографії Е. Хемінгуея,  тексту повісті-притчи «Старий і море» та сучасне розуміння притчі як концентрованої оповіді з повчальним підтекстом;

розвивальна: продовжити роботу над формуванням читацької думки, умінню давати характеристику та власну оцінку образам героїв; розвивати пізнавальний інтерес, логічне і образне мислення;

виховна: сприяти вихованню стійкої життєвої позиції, виховувати любов до читання.

Обладнання: портрет Е.М. Хемінгуея, ілюстрації до повісті «Старий і море», виставка творів Е. Хемінгуея, медіазасоби.

І ГЕЙМ «ХТО ШВИДШЕ?»

1. Е. Хемінгуей народився в передмісті (Чикаго).

2. Після закінчення школи працював (репортером).

3.  У Першій світовій війні був (водієм американського загону Червоного Хреста).

4.Скільки уламків лікарі вийняли з тіла тяжкопораненого Хемінгуея під час Першої світової війни? (Близько 200).

5. Перша друкована книжка письменника називалась («Три оповідання і десять віршів»).

6. Друга назва роману «Фієста» («І сходить сонце»).

7. Складові славнозвісного хемінгуеївського способу життя ( рибальство, полювання та заняття боксом).

8. Враження письменника, що лягли в основу роману «По кому подзвін?» (Враження від Іспанії, охопленої війною).

9.Чим займався письменник впродовж Другої світової війни? ( Ніс секретну службу на катері «Пілар», воював на боці французьких партизанів).

10. Твір, за який йому було присуджено нобелівську премію ( Повість-притча «Старий і море»).

ІІ ГЕЙМ «ДІЖКОВІ ЗАМОРОЧКИ»

1. У чому полягає «теорія айсбергу» Ернеста Хемінгуея? (Величезне значення надається підтексту – прихованому змісту висловленого, який уважний читач розшифровує за допомогою деталей, натяків, символів.)

2. Чому повість Ернеста Хемінгуея «Старий і море» літературознавці

називають притчею? (Тому що це повчальний алегоричний твір, орієнтований на доведення життєвих цінностей).

3. Чому Сантьяго завжди називав море la mar, тобто у жіночому роді? (Бо

думав про нього,  як «про жінку», про живу істоту, що може й подарувати ласку і позбавити її, а коли й чинить щось лихе чи нерозважливе, то лише тому, що така вже її вдача).

4. У чому проявилась тема «втраченого покоління» в творчості  Ернеста Хемінгуея? (В антивоєнному пафосі, настрої недовіри до ідеологічних тенет, патетики, будь-яких піднесених слів).

5. Які риси притаманні «герою кодексу» Ернеста Хемінгуея? (Він виявляє мужність і стоїцизм перед ворожими силами, бореться зі «злою долею», й при цьому діє «за правилами гри», що передбачають збереження честі, гідності).

6. Які слова у повісті звучать всепереможним гімном людині? (Це слова Сантьяго: «…людина створена не для поразки. Людину можна знищити, а здолати не можна»).

ІІІ ГЕЙМ «ТИ МЕНІ, Я – ТОБІ»

(Команди по черзі ставлять суперникам свої запитання)

ІV ГЕЙМ «ДАЛІ…ДАЛІ…ДАЛІ»

(Запитання для першої команди)

1. Який улюблений вид спорту Сантьяго і Маноліна? (Бейсбол).

2. Якого кольору очі були у старого? ( Мали колір моря).

3. Чому батько заборонив Манолінові виходити в море зі старим Сантьяго? (Бо вважав старого невдахою).

4. Чи згадує Сантьяго в морі про хлопчика? (Так, і не раз).

5 . Що було першим уловом старого? (Невеликий тунець).

6. У морі під час полювання за рибою старий Сантьяго почувався (самотнім).

7. Для чого  старий Сантьяго примушує себе їсти сирого тунця? (Щоб надати силу своїй руці, яка тримала жилку).

8. Де відбуваються події, описані в повісті Ернеста Хемінгуея «Старий і море? ( На Кубі).

9. Що снилося старому після повернення додому? (Леви).

10. Як сам Ернест Хемінгуей оцінював повість «Старий і море»? (Стверджував, що ця повість є кращим його твором, і її можна розглядати як заповіт людству).

(Запитання для другої команди)

1. Де жив  Сантьяго? (У старій хижі).

2. Скільки днів Сантьяго не може спіймати жодної рибини? (84 дні).

3. Чи брав старий рибалка, виходячи в море, із собою харчі? ( Ні, брав лише воду).

4. Куди тягла  старого велика риба? (У відкрите море).

5. Скільки часу триває двобій старого з рибиною? (Три дні і три ночі).

6.  Яку рибу вполював старий Сантьяго? (Марліна).

7. За чим шкодує Сантьяго на риболовлі? (За тим, що з ним нема хлопчика Маноліна).

8. Що обіцяв зробити Сантьяго, якщо подужає рибу (Наступного разу обов’язково взяти з собою Маноліна).

9. Якої довжини був кистяк риби, яку  вловив старий? (Вісімнадцять футів від носа до хвоста).

10. Чи шукали старого на березі через його довгу  відсутність? ( Так, його шукали берегова охорона і літаки).

Учитель. До повісті «Старий і море» Ернеста Хемінгуея зверталися кінематографісти різних країн. Перша екранізація твору з’явилась ще за життя Хемінгуея в1958 році ( США, режисер Джон Старджес).

Відомі ще дві екранізації повісті: телефільм 1990 року (США, Велика Британія, режисер Джад Тейлор) і мультиплікаційний фільм 1999 року (Канада, Росія, Японія, режисер Олександр Петров). Остання з названих версій була нагороджена як кращий короткометражний фільм 2000року.

Поки журі рахує бали, пропоную проглянути уривок з мультфільму «Старий і море» і на все життя запам’ятати мудрі поради письменника.

Підбиття підсумків гри

Зведена таблиця

Назва команди І гейм «Хто швидше?» ІІ гейм «Діжкові заморочки» ІІІ гейм « Ти – мені, я – тобі» ІV гейм «Далі…

Далі…Далі»

Загальна кількість балів
1.
2.

Оголошуються підсумки конкурсу.

Нагороджуються переможці.

Опубликовал admin

Ноябрь 5th, 2017 at 8:56 дп