Шотова Наталя. Досвід вчителя

Блог вчителя зарубіжної літератури Валер'янівської ЗОШ I-III ст.

УРОК 3. Особливість змалювання боротьби добра і зла в романі

Комментировать

Тема: Особливість змалювання боротьби добра і зла в романі, гуманістичний пафос співчуття жертвам людської і соціальної несправедливості на його сторінках.

Мета: під час аналізу роману звернути увагу на гуманістичний пафос твору, майстерність опису картин народного життя, людського натовпу, жертв соціальної несправедливості; розвивати діалогічне мовлення учнів та вміння доводити свою точку зору.

Обладнання: текст роману «Собор Паризької Богоматері», портрет

В. Гюго, репродукції ілюстрацій О. Кравченка до роману.

Тип урок: урок дослідження.

Ланцюжок навчальних ситуацій.

  1. Перевірка знань учнів. Літературний диктант.
  2. Робота з епіграфом. Презентація теми, мети уроку.
  3. Обговорення найбільш значущих епізодів твору за допомогою методичного прийому «Коло думок».
  4. Робота в «малих групах».

Складання діалогів при розв’язанні ситуативних завдань.

  1. Робота дослідницької групи.

«Хто більший грішник: Клод Фролло чи П’єр Гренгуар?»

  1. Методичний прийом «Мікрофон». Дайте відповідь на запитання «З яким почуттям перегорнута остання сторінка твору?»
  2. Робота над створенням логічної схеми «Що породжує зло?»
  3. Підсумок уроку.
  4. Домашнє завдання.

Хід уроку.

Часто той, хто є мурашкою в матеріальному світі, стає гігантом у світі моральному.

В. Гюго

1. Перевірка знань.

Літературний диктант.

  • Рік написання роману «Собор Паризької Богоматері?» (1831).
  • Події, зображені в романі, відбулися в … (XVст.)
  • Це період правління (Людовика ХІ).
  • Циганку звали (Есмеральда).
  • За жанром «Собор Паризької Богоматері» – це … (історичний роман).
  • Ім’я чоловіка циганки… (П’єр Гренгуар).
  • Хто по- справжньому кохав циганку? (Квазімодо).
  • Ім’я архідиякона … (Клод Фролло).
  • Ким був Квазімодо? (Дзвонарем).
  • Яку ще назву має «Собор Паризької Богоматері»? (Нотр – Дам де Парі.)

2. Презентація теми, мети уроку.

Робота з епіграфом.

Учитель: Боротьба добра і зла в глобальному масштабі та зіткнення світлого й темного в людській душі – ось та основа, на якій побудовано роман.

3. Обговорення найбільш значущих епізодів твору за допомогою методичного прийому «Коло думок».

  • «Двір чудес».
  • «Вибори короля блазнів».
  • «Суд над Есмеральдою».
  • «Зустріч Есмеральди з матір’ю».

4. Складання діалогів при розв’язанні ситуативних завдань, виконання ситуативних завдань.

  • Візьміть інтерв’ю у П’єра Гренгуара після провального показу його п’єси.
  • Про що б ви поговорили з Есмеральдою, якби віч-на-віч зустрілись з нею? Складіть діалог вашої розмови.
  • Уявіть, що ви зустрілись з Есмеральдою. Розкажіть їй, які можливості щодо розвитку творчих здібностей має молодь в вашій країні.
  • Ви зустрілись з Есмеральдою. Розкажіть їй про допомогу дітям-сиротам в країні, де ви живите.

5. Робота «дослідницької групи».

Відповідь на запитання «Хто більший грішник: Клод Фролло – чи П’єр Гренгуар?». Клод Фролло – лицемір, єретик, злочинець, диявольська пристрасть сповнила його серце ненавистю. Він ставиться до Квазімодо як до раба, збагачується за рахунок знедолених, зневажає християнську мораль.

Він повинен у загибелі Есмеральди.

П’єр Гренгуар – зрадник. Він кинув напризволяще Есмеральду, яка врятувала його від смерті і залишив її з демоном у сутані. П’єр  Гренгуар, будучи поетом – філософом, людиною освіченою, не міг не здогадатися про наміри архідиякона. Але боягузтво П’єра Гренгуара спричинило зраду. Страх взяв верх над його сумлінням. Данте у своїй «Божественній комедії» вважає зраду найтяжчим гріхом. Зрадники зазнають муки в останньому колі пекла – дев’ятому. Отже, П’єра Гренгуара можна вважати більш грішним.

6. «Мікрофон». Учні по черзі беруть в руки уявний мікрофон і дають відповідь на запитання «З якими почуттям перегорнута остання сторінка твору?»

7. Складання логічної схеми «Що породжує зло?»

8. Підсумок уроку.

Висновки: роман В.Гюго «Собор Паризької Богоматері» – арена зіткнення світла і темряви, добра і зла. І хоча носії добра – Квазімодо й Есмеральда – загинули, непорушним залишається Собор – символ християнської віри, справедливості та добра. І, значить, є надія, що зло буде переможене.

9. Домашнє завдання.

  • Намалювати ілюстрації до роману, скласти кросворди, тести.
  • Скласти схему «Кохання в романі В. Гюго «Собор Паризької Богоматері.»

Опубликовал admin

Декабрь 26th, 2010 at 7:51 пп